Oldalak


Rólam

Visegrád, Pest, Hungary
Feleség, 3 kisgyerek édesanyja. Nagyon szeretek sütni-főzni apa és a gyerekek örömére, olvasni, keresztrejtvényt fejteni, apával focit és Forma-1-et nézni.

Rendszeres olvasók

2010. augusztus 2., hétfő

Császárzsemle

Az elmúlt időszakban állandóan csak tejfölös kiflit gyártottam, persze a család nagy örömére, de most szerettem volna valami mást. Egyébként a tejfölös kiflihez Gabojsza konyhája receptjét használtam.Úgy gondoltam, hogy ebből a fini tésztából formázhatok én zsemlét is. Ebben a változatban a tejföllel való kenegetést kihagytam.
A tészta hozzávalói megtalálhatóak a fenti linkre kattintva. Onnatól folytatom a receptet, hogy a megkelt tésztát lisztezett asztalra/konyhapultra (én ezeken a helyeken szoktam tésztát nyújtani) borítottam , még 1* átgyúrtam, jól megdögönyöztem, megnyomkodtam. Az átgyúrt bucit 16 cikkre vágtam (lehetőség szerint egyenlő nagyságúakra).
A cikkecskékből, hosszú, kb. 2 arasznyi "kígyót" hengergettem és a további formázást Yasmine leírása alapján végeztem el. De találtam egy videót, ahol egy nő meg is csinálja. Ez az a videó.
Persze nekem így első nekifutásra nem mindenütt sikerült eltüntetnem a kis kilátszó végeket. Nem baj, de bánja a fene!
A kis zsemlécskéket sütőpapírral bélelt tepsire tettem volna, de mivel az nem volt itthon, maradtam az alufóliánál. Kb. 20 percig még pihentettem őket, hogy még egy kicsit megkelhessenek. A tetejüket megkentem egy kis vízzel felvert tojással és megszórtam szezámmaggal (sajttal akartam, de az szintén nem volt elég itthon).
Aztán előmelegített sütőbe toltam a tepsit. Nálunk a sütés kb. 25 percig tartott. A sütőből kivéve megspricceltem őket vízzel. 
Szerintem nagyon szépek lettek, az itt-ott kilátszódó csücskökkel együtt. Bár erről az adagról kép nem készült, legközelebb nem mulasztom el lefényképezni őket.

Azon gondolkoztam, hogy lehet, hogy ilyen feltét mellett (szezámmag, sajt)  már kevésbé császárzsemlés, nekünk mégis nagyon ízlett, úgyhogy valószínűleg sor kerül egy újabb sütésre a közeljövőben. Pl. ma :-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 
 

Diseñado por: Compartidísimo
Scrapping elementos: Deliciouscraps©